я полюзуюсь вот таким скриптом
Code
var initialSpeed = 15.0;
var reloadTime = 0.5;
var ammoCount = 4;
private var lastShot = -10.0;
var launchPosition : GameObject;
//var animGL : GameObject;
var soundFire : AudioClip;
function Awake (){
Gui();
}
function Update () {
if (Input.GetKeyUp("q")){
Throw();
}
}
function Throw () {
// Did the time exceed the reload time?
if (Time.time > reloadTime + lastShot && ammoCount > 0) {
// create a new projectile, use the same position and rotation as the Launcher.
var instantiatedProjectile : Rigidbody = Instantiate (projectile, launchPosition.transform.position, launchPosition.transform.rotation);
// animGL.animation.Play("FireGL");
// audio.clip = soundFire;
// audio.Play();
// Give it an initial forward velocity. The direction is along the z-axis of the missile launcher's transform.
instantiatedProjectile.velocity = transform.TransformDirection(Vector3 (0, 0, initialSpeed));
// Ignore collisions between the missile and the character controller
Physics.IgnoreCollision(instantiatedProjectile.collider, transform.root.collider);
lastShot = Time.time;
ammoCount--;
Gui();
}
}
function Gui () {
grenadeGUI.text ="Гранаты: " + ammoCount.ToString();
тык вот, граната взрывает когда колизия её сталкивается с коллизией любой другой, а как нужно сделать что бы она всзывалась через определённое время!?